Friday 14 July 2023

DAH PANDAI EH SEKARANG?!!

 

Motif sangat tajuk tu. Hahahahahaha...

Rajin aku update blog ni sekarang.  Lantaklah orang nak cakap aku old school ke apa ke...dalam banyak socmed yang aku participate, aku rasa sini jelah yang sesuai dengan jiwa aku and template terpaling epik untuk aku meluah rasa. As if this is the only journal yang boleh show off jatuh bangun aku tanpa prejudis. Ye lah..bukan aku tau pun sapa yang baca blog ni..itupun kalau ada yang menyinggah & menjenguk!

Haaaa...ni cerita dua hari lepas.  First time aku join pound workout.  Terjebak sebab tiba-tiba aku realized; Heyyyyyy Intan Yoshida - I need to do better in my life.  Aku buat UNTUK aku...DEMI aku.  Bukan nak tunjuk kat siapa-siapa.  I am still in the healing process.  Like I've just bagitahu dalam previous entry, I am now using all the baki (kekuatan) yang ada untuk bangun dan cabar diri sendiri like mula-mula aku 'terjaga' lepas bercerai tahun 2014. And now..another lesson learnt in year 2023.  Alhamdulillah my fam bam are always there and my friends are being so supportive during my healing journey kali ini.  Hari-hari lontar kata semangat dan mengingatkan aku, ramai yang sayangkan aku dan seharusnya aku hargai harapan mereka.  Mereka semua ni just want me to be happy, lebih fokus dan menghargai diri sendiri dengan meraikan kekurangan dan kelebihan yang ada. Tak lebih..tak kurang.

Well..well...yeah..here, I am.



Aku gamble je signed up session kat atas.

What is Pound Workout actually?

Pound, an exercise class with rock-star flair, is quickly gaining fans.

The class consists of drumming, cardio and strength training. Throw in some yoga and Pilates, and it becomes a jam session that rocks the body and mind.

The instructors don’t just play music while people workout. Rather, participants – who call themselves the Pound Posse – help create the tunes with weighted drumsticks called Ripstix.

And yet the best part is -

The amazing thing about Pound is that it is for any age and any stage.  It is easily modified, and you can work at your own pace.  It’s intense. It’s fun and it's primal.




Overall it was good and fruitful session.  Banjir peluh..muscle pain.  Paling best boleh jerit sekuat hati.  I see it as my ‘fuck it’ moment'.  Isn’t that exactly what I am looking for? An opportunity to see what happens when I do what I want to do – regardless of judgement. 


And usual Intan Yoshida akan dapat kawan baru - Ainah & Ainul..and also Miss Hanis, the co-founder PWH itself.  Jumpa lagi minggu depan okay!!


Thank you for always being there for me Dhil T_T
Sanggup mengopi sorang-sorang and teman aku berejam walaupun ko 
tak hingin pun nak join session ni.

*semoga Intan Yoshida terus kuat!!!*

xoxo




No comments:

Post a Comment