Monday 10 July 2023

ELLA PUTERI KOTA 2023


10 JUNE 2023
AXIATA ARENA, BUKIT JALIL

                   
 
        
                                                                                                                                                                                                                                                                
    .

  
Ha aaaa...baru nak update. Aku macam korang gak..ada je kehidupan ..hahahahha.. >__<

Lama gakla aku berpikir-pikir nak pergi Konsert Ella ni...ye la..rasa aku orang terawal kot yang dok que online.  Nak kata minat sangat..tak de la fanatik, but then aku membesar ngan lagu-dia. Seawal darjah 3..dok terngiang-ngiang la lagu Dua Insan Bercinta kat corong radio.  Start dari tu..dari dia elok-elok dalam group Ella & The Boys..sampai la tukar arah jadi soloist, memang lagu-lagu dia je la yang kita dok layan selain lagu Raja Ema ngan Fauziah Latiff.     

Serabut jugak pikir nak pergi ngan sapa.  Puas racun kenkawan...kena marah balik sebab plan last minute.  Salah aku gak..ingatkan tak jadi nak pergi sebab supposed clash ngan program office..tapi bila tau program tu extend ke bulan Ogos 2023, eh jadi pening pulak memikir..sapa nak teman.  Memula niat nak jual 2 tiket rockzone tu..ada je hamba-hamba Allah yang tunggu nak beli.  Kalau aku jual lebih 80 hengget dari harga asal pun..memang ada je yang sambar sebab yang nak beli ni semua geng-geng bosses yang have-have...but yeah...bila aku tenung balik tix tu..oiiiii sayang oiiiii...susah payah la aku virtual que, tetiba tak nak pergi plak...pedehalllllll...


So yang aku berjaya racun...is Intan Yoshima.  Puas gakla paksa..and aku niat belanja je la dia sebab aku terlalu la jarang 'berbakti' pada adik yang sorang ni.  Gigihla kami berdua ni bongkar lemari baju memasing sebab theme dia GLAM ROCK weh..GLAM ROCK!!! Dengan rasa berkobar-kobar demi Konsert Ella -  Puteri Kota; maka kami berjaya mengGlam Rockkan diri seadanya kami..not more..not less...but of course bila si Along tengok Angah - Angah tengok Along; memasing punya ekspresi wajah tu - 'Tu rasa cantik sangat le tu?'  Hahahaha...

Well..well..well..time well spent.  Enjoy sangat-sangat sebab lagu-lagu tu mostly kita tau...and Ella was such a cool Malaysia Rock Queen..performance superb, sound and lighting superb and paling best bila her hubs - Capt. Azhar was literally being so supportive during the concert.  U can see how Ella tersangatlah enjoy performing malam tu..menjadi wanita terbahagia..maka kebahagiaan itu terpancar dan dikongsikan pada semua audience..You just can feel it, Ella langsung tak berubah..masih manja, masih malu walaupun menginjak usia 50++ and still dia seperti aku kenal di layar seni suara sejak 38 tahun dulu.  Dalam banyak benda yang aku perati and aku hadam, perkahwinan doesn't effect her at all dalam memaksa dia untuk tidak menjadi diri sendiri.


By the way..sepanjang concert, aku jumpa few kawan baru yang sama-sama menggila.  Thank you Iffah and Aini - both of you were so crack sampai meleleh air mata dok gelakkan sesama kita.  Ada juga kawan-kawan baru yang tak sempat nak tanya nama tapi tetap menjerit-menjerit macam orang hilang akal..luckily circle aku malam tu tersangat lah awesome!!  Ada video as proof..tapi malas nak tepek sebab besar sangat untuk aku transfer...cukuplah yang tau je tau apa yang kita enjoy malam tu!!!

                                            

Thank you Angah sebab sudi jadi sidekick Along.


                                                     see u guys in next concert!

xoxo





                                 









 

No comments:

Post a Comment